Pytanie raczej powinno być skierowane do kogoś kto się zajmuje regeneracją lub sprzedażą tych części. My składujemy podzespoły w odpowiednich warunkach tak, by nie ulegały zniszczeniu lub regenerujemy te części zaraz przed sprzedażą lub montażem do silnika.
Niestety wpływ wilgoci ma niekorzystny wpływ na metalowe części, które korodują. Na nieużywanych częściach dochodzi do powstawania wżerów, co w większości przypadków czyni wtryskiwacze bezużyteczne i niemożliwe do zregenerowania. Większość używanych części dostępnych na złomowiskach bez weryfikacji nie nadaje się do użycia ze względu na zanieczyszczenia i brak odpowiednich warunków składowania. Należy się mocno zastanowić, zanim zamontuje się części pozyskane w ten sposób przed montażem.
Aby ochronić podzespoły przed korozją, konieczne jest odpowiednie naoliwienie części, a następnie umieszczenie ich w zamkniętym pojemniku (najlepiej plastikowym) wraz ze środkiem absorującym wilgoć. Dzięki temu będą mogły być nieużywane przez dłuższy czas, a po wyciągnięciu z opakowania będą ponownie nadawały się do eksploatacji.
- Zawsze informujemy jaki jest koszt sprawdzenia i regeneracji podzespołów przed naprawą.
- Aby sprawdzić w jakim stanie są dostarczone do nas części, wykonujemy test przed podjęciem jakichkolwiek działań naprawczych.
- Po sprawdzeniu na podstawie testu i weryfikacji części, przed naprawą informujemy co wymaga naprawy i jaki będzie całkowity koszt.
- Posiadamy duże doświadczenie w diagnozowaniu i naprawie układów zasilania. Potrafimy rozpoznać objawy, które powstają w wyniku określonych uszkodzeń. W związku z tym, jesteśmy w stanie wskazać co jest przyczyną nieprawidłowej pracy silnika lub które części szybciej się zużyją albo wytrzymają dłużej. Nie wymieniamy części nie wymagających wymiany. Istnieje możliwość wglądu zużytych części.
- Przedstawiamy przejrzyste koszty naprawy. Na fakturze wyszczególnione są części użyte podczas naprawy podzespołów.
- Na podstawie protokołu potwierdzającego sprawność wtryskiwaczy i pomp oraz dowodu sprzedaży udzielana jest gwarancja.
Montując używane wtryskiwacze nie mamy pewności w jakim są stanie, ryzykujemy więc nieprawidłową pracę. Niesprawny wtryskiwacz jest często następstwem uszkodzenia całego układu paliwowego. Zanieczyszczone wtryskiwacze mogą zawierać opiłki oraz inne zabrudzenia, które następnie dostają się do układu paliwowego, gdzie mogą uszkodzić pozostałe elementy np. pompę, regulator ciśnienia, czujnik ciśnienia paliwa itd. Są to często uszkodzenia nie wykrywalne bez użycia mikroskopu. Potrafią jednak skutecznie doprowadzić do uszkodzenia silnika. Już sam sposób przchowywania używanych wtryskiwaczy często doprowadza do ich zabrudzenia.
Tu głównym czynnikiem desydującym o wyborze niewątpliwie będzie cena. Uszkodzone wtryskiwacze jeśli nadają się do naprawy, po regeneracji nie będą odbiegać parametrami od fabrycznie nowych.
Układ wtryskowy nowoczesnego silnika diesla, do których należy COMMON RAIL, pomimo wielu niezaprzeczalnych zalet jest jednak bardzo wrażliwym systemem na wszelkiego rodzaju zabrudzenia oraz jakość paliwa. Aby zapobiec wszelkiego rodzaju awarią ,które są drogie w naprawie powinniśmy zmieniać regularnie filtr paliwa, nie jeździć na rezerwie, nie ryzykować z biopaliwami, nie stosować dodatków do paliwa o nieznanym działaniu. Powinniśmy jeździc na dobrym paliwie. Jazda na bardzo krótkich dystansach z niedogrzanym silnikiem również ma negatywny wpływ na trwałość wtryskiwaczy.